Prezentujemy najnowszy film edukacyjny przygotowany przez Centrum Informacji Konsumenckiej UKE. Przybliżamy w nim m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.
W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub dostępem do Internetu:
1. Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem.
W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.
2. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.
Zgłoszenie reklamacji
Reklamację usługi telekomunikacyjnej można złożyć w ciągu 12 miesięcy od dnia zdarzenia (np. wystąpienia przerwy w świadczeniu usługi lub jej nienależytego wykonania usługi).
Składając reklamację możemy skorzystać z dogodnego dla nas sposobu kontaktu z operatorem:
- telefonicznie,
- osobiście w punkcie obsługi klientów,
- wysyłając list lub wiadomość email.
Dane kontaktowe do operatora (adres na jaki należy przesłać reklamację) znajdziemy na stronie internetowej operatora, w regulaminie usługi lub punkcie obsługi klienta.
Wymagane elementy
Składana przez nas reklamacja musi zawierać wszystkie wymagane elementy:
1. Imię i nazwisko abonenta (lub nazwę firmy)
2. Adres zamieszkania abonenta (lub siedziby firmy)
3. Określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu
4. Nasz numer ewidencyjny - dostępny na rachunku lub w umowie
5. Datę zawarcia umowy i rozpoczęcia świadczenia usługi telekomunikacyjnej, jeżeli reklamujemy termin rozpoczęcia świadczenia usług
6. W przypadku gdy ubiegamy się o odszkodowanie należy określić jego kwotę i sposób wypłaty np. wskazać numer rachunku bankowego
7. Podpis - jeżeli reklamację składamy na piśmie
Pamiętajmy także, że niezależnie od wybranego przez nas sposobu złożenia reklamacji (reklamacja złożona na piśmie, telefonicznie lub drogą elektroniczną (e-mail)) operator zobowiązany jest potwierdzić jej przyjęcie w ciągu 14 dni od dnia jej złożenia, za wyjątkiem sytuacji gdy udzieli odpowiedzi przed upływem tego terminu.
Odpowiedź na reklamacje
Operator ma 30 dni na udzielenie odpowiedzi na złożoną przez nas reklamację. Jeżeli nie udzieli jej w tym terminie, uważa się ją za uwzględnioną.
W przypadku odmowy uznania reklamacji, odpowiedź operatora zostanie doręczona przesyłką poleconą, a jej treść powinna zawierać wyczerpujące uzasadnienie.
W przypadku uznania reklamacji związanej z odszkodowaniem, operator przyznaje je nam, zgodnie z obowiązującym regulaminem świadczenia usług.
Jeżeli uważamy, że w wyniku braku łączności czy też nieprawidłowego świadczenia usług, ponieśliśmy wymierne straty, których wysokość będziemy w stanie udowodnić, wówczas możemy zażądać od operatora odszkodowania w innej wysokości niż określona w regulaminie świadczenia usług.
Pamiętajmy
Reklamację możemy zgłosić gdy stwierdzimy:
- że operator nie dotrzymał terminu rozpoczęcia świadczenia usługi
- bądź wykonał usługę nienależycie, lub też w ogóle jej nie wykonał
Powodem do złożenia reklamacji jest także nieprawidłowe obliczenie przez operatora należności z tytułu świadczenia usług.
Złożenie reklamacji dotyczącej wysokości rachunku nie zwalnia nas z obowiązku terminowego uregulowania (opłacenia) rachunku.
Przed każdym złożeniem reklamacji sprawdzajmy czy zawiera ona wszystkie wymagane elementy.
Mamy 12 miesięcy na złożenie reklamacji.
W razie wątpliwości lub problemów skontaktuj się
z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:
- infolinia 801 900 853
(koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
- 22 534 91 74 (pon. - pt. w godzinach 8.15 - 16.15)
- www.uke.gov.pl/formularz
- www.cik.uke.gov.pl
Więcej informacji:
www: www.uke.gov.pl
Media społecznościowe:
FB: www.facebook.com/UrzadKomunikacjiElektronicznej
Twitter: twitter.com/UKE2UKE/
YouTube: http://www.youtube.com/UKEregulator
Utworzony: Czwartek 14 listopada 2013 13:16:35 przez: Mirosław Włodarczyk
Ilość wyświetleń: 1693
To może cię również zainteresować:
3 grudnia 2024
29 listopada 2024
28 listopada 2024
PRZYDATNE INFORMACJE
Zatrzymaj się na chwilę i zobacz co może Ci się przydać
KONTAKT, WYDZIAŁY, BIURA
Znajdź szybko interesujący nr telefonu
Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Alicja Wojciuszkiewicz-Kopyto
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 13), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Iwona Nieszporek
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 4), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Anna Piecuch
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 19), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Osobowych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Zamówień Publicznych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Dominika Łupierz
Starostwo Powiatowe w Lublińcu
ul. Paderewskiego 7 (pokój nr 18), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Lublińcu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Samodzielne Stanowisko ds. Informatyki
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Budownictwa i Architektury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Edukacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Finansowy
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Funduszy i Rozwoju
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:00
Wydział Geodezji i Kartografii
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa i Gospodarki Mieniem
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Informacji, Promocji i Kultury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek, Wtorek, Czwartek, Piątek 7:30 - 15:00 | Środa 7:30 - 16:30
Wydział Komunikacji, Drogownictwa i Transportu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Obsługi Rady i Zarządu, Polityki Społecznej i Zdrowia
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Starostwo Powiatowe w Lublińcu