Od 29 października do 30 listopada 2020 r. rolnicy mogą ubiegać się w Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o „Premię na rozpoczęcie działalności pozarolniczej” w ramach PROW 2014-2020.
O dofinansowanie może ubiegać się rolnik, małżonek rolnika lub domownik, który m.in. podlega ubezpieczeniu w KRUS w pełnym zakresie nieprzerwanie co najmniej od 12 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy. O premię mogą starać się osoby, które chciałyby rozpocząć prowadzenie działalności pozarolniczej po raz pierwszy, jak również osoby, które przez 24 miesiące poprzedzające złożenie wniosku miały zawieszoną lub zakończoną działalność gospodarczą oraz te, które swój biznes na wsi już prowadzą i chcą go rozszerzyć o nowy rodzaj działalności.
Wysokość premii uzależniona jest od liczby miejsc pracy, które rolnik planuje utworzyć
w swojej firmie, i wynosi: w przypadku jednego miejsca pracy – 150 tys. zł. Przy dwóch premia wzrasta do 200 tys. zł, a przy trzech do 250 tys. zł.
Premia na rozpoczęcie działalności pozarolniczej jest wypłacana w dwóch ratach. Pierwszą (80 proc.) rolnik otrzyma, gdy spełni warunki określone w wydanej decyzji o przyznaniu pomocy, a będzie miał na to 9 miesięcy liczonych od dnia doręczenia takiej decyzji. Pozostałe 20 proc. wpłynie na jego konto po realizacji biznesplanu, nie później jednak niż do upływu 2 lat od dnia wypłaty pierwszej raty pomocy.
Co ważne, 70 proc. kwoty premii musi być wydane na inwestycje w środki trwałe, czyli np. zakup nowych maszyn i urządzeń, środków transportu czy wyposażenia. Pozostałe 30 proc. można przeznaczyć na wydatki bieżące związane z prowadzeniem działalności.
Firma, która zostanie założona dzięki otrzymaniu dotacji, może zajmować się m.in. sprzedażą produktów nierolniczych, naprawą pojazdów samochodowych, budownictwem, sprzedażą detaliczną, fryzjerstwem, rzemiosłem, rękodzielnictwem, prowadzeniem obiektów noclegowych i turystycznych, usługami cateringowymi, opieką nad dziećmi lub osobami starszymi czy niepełnosprawnymi, a także działalnością weterynaryjną, informatyczną, architektoniczną, usługami rachunkowości, księgowymi, audytorskimi czy technicznymi. Pełna lista rodzajów działalności objętych wsparciem obejmuje ponad 400 pozycji, tzw. kodów PKD.
Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną lub rejestrowaną przesyłką pocztową.
Więcej informacji: www.arimr.gov.pl, w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR oraz pod numerem bezpłatnej infolinii - tel. 800-38-00-84.
Utworzony: Piątek 30 października 2020 09:56:07 przez: Mirosław Włodarczyk
Ilość wyświetleń: 592
To może cię również zainteresować:
20 grudnia 2024
20 grudnia 2024
PRZYDATNE INFORMACJE
Zatrzymaj się na chwilę i zobacz co może Ci się przydać
KONTAKT, WYDZIAŁY, BIURA
Znajdź szybko interesujący nr telefonu
Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Alicja Wojciuszkiewicz-Kopyto
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 13), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Iwona Nieszporek
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 4), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Anna Piecuch
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 19), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Osobowych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Zamówień Publicznych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Dominika Łupierz
Starostwo Powiatowe w Lublińcu
ul. Paderewskiego 7 (pokój nr 18), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Lublińcu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Samodzielne Stanowisko ds. Informatyki
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Budownictwa i Architektury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Edukacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Finansowy
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Funduszy i Rozwoju
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:00
Wydział Geodezji i Kartografii
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa i Gospodarki Mieniem
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Informacji, Promocji i Kultury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek, Wtorek, Czwartek, Piątek 7:30 - 15:00 | Środa 7:30 - 16:30
Wydział Komunikacji, Drogownictwa i Transportu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Obsługi Rady i Zarządu, Polityki Społecznej i Zdrowia
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Starostwo Powiatowe w Lublińcu