Izba Przemysłowo-Handlowa w Tarnowskich Górach serdecznie zaprasza przedstawicieli podmiotów ekonomii społecznej (organizacji pozarządowych, spółdzielni socjalnych, spółek non-profit), a także osoby zajmujące się księgowością w NGO na szkolenie "Podstawy Księgowości w PES"
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest wsparcie NGO poprzez rozwijanie umiejętności ich pracowników w dziedzinie prowadzenia rachunkowości oraz prawidłowego wykonywania obowiązków podatkowych przez podmioty ekonomii społecznej. Na szkoleniu omówione zostaną typowe problemy podmiotów ekonomii społecznej w dziedzinie rachunkowości i prawa podatkowego. Przekazane wiadomości pozwolą na usystematyzowanie posiadanej już przez uczestników szkolenia wiedzy i doświadczenia w tym zakresie. W trakcie spotkania zostaną również zaproponowane rozwiązania problemów rachunkowych i podatkowych z którymi borykają się podmioty ekonomii społecznej w sposób przejrzysty i praktyczny. Omawiane zagadnienia uwzględnią specyfikę rachunkowości i podatków w organizacjach pozarządowych prowadzących działalność nieodpłatną i odpłatną jak i podmiotów, które prowadzą działalność gospodarczą. Podczas szkolenia zostaną również omówione specjalne uregulowania prawne przewidujące dodatkowe uprawnienia i obowiązki w zakresie rachunkowości i podatków dla organizacji pożytku publicznego.
NA SZKOLENIU PORUSZONE ZOSTANĄ NASTĘPUJĄCE ZAGADNIENIA:
1.Działalność nieodpłatna, odpłatna i gospodarcza w organizacjach pozarządowych
2.Specyfika rachunkowości dla podmiotów nieprowadzących działalności gospodarczej oraz prowadzących działalność gospodarczą
3.Księgi rachunkowe - pojęcie, zasady otwarcia i zamknięcia
4.Zakładowy plan kont w organizacji pozarządowych
5.Dokumentowanie operacji księgowych
6.Sprawozdanie finansowe organizacjach pozarządowych
7.Opodatkowanie organizacjach pozarządowych
8.Polityka rachunkowości
9.Co daje plan kont i czym są konta analityczne dla dotacji
10.Czym jest działalność w zakresie realizacji zadania publicznego, a czym własna działalność statutowa
11.Jak opisywać rachunki
12.Co to jest księga główna, a co to jest pomocnicza
13.Umowy cywilno-prawne
14.Diety i ich naliczanie
15.Odpowiedzialność zarządu za powstałe nieprawidłowości podatkowe
16.Organy kontrolne dla podmiotu pozarządowego i ich zakres
SZKOLENIE POPROWADZI Pani Justyna Bartosiewicz - właścicielka Kancelarii Prawa Podatkowego i Biura Rachunkowego w Katowicach, jest certyfikowaną księgową i nadzoruje właściwe stosowanie przepisów prawnych dotyczących rachunkowości i prawa podatkowego. Prowadzone Biuro Rachunkowe specjalizuje się przede wszystkim w obsłudze rachunkowej i podatkowej spółdzielni socjalnych oraz organizacji pozarządowych. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała pracując wiele lat w Izbie Skarbowej w Katowicach. Aktualnie pełni również funkcję członka Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Jest również wykładowcą na wyższej uczelni, prowadząc zajęcia z aspektów prawnych działalności statutowej i gospodarczej, aspektów podatkowych oraz rachunkowych. Skończyła studia magisterskie ze specjalizacją finanse publiczne i podatki, kontynuowała edukację na studiach podyplomowych z zakresu rachunkowości, a następnie z audytu wewnętrznego i kontroli finansowej w jednostkach sektora finansów publicznych. W 2012r. trenerka zakończyła studia doktoranckich na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny
Organizator zapewnia materiały szkoleniowe dla uczestników, certyfikat ukończenia szkolenia oraz poczęstunek.
Liczba miejsc jest ograniczona.
Zgłoszenia przyjmowane będą od 1 osoby na organizację.
Termin szkolenia: 30.04.2014r. godz. 9:00-15:30
Miejsce szkolenia: Starostwo Powiatowe w Tarnowskich Górach ul. Karłuszowiec 5, 42-600 Tarnowskie Góry, piętro III, sala 304
Karty zgłoszeniowe należy przesyłać do dnia 28.04.2014r. e-mailem na adres sekretariat@tarnowskiegory.com.pl
Pozostałe dokumenty (formularze PES i PES_os) wypełnione i podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania PES należy dostarczyć do Biura Izby Przemysłowo-Handlowej w Tarnowskich Górach ul. Towarowa 1 również do 28.04.2014r. lub najpóźniej w dniu szkolenia do prowadzącego szkolenie.
W razie pytań prosimy o kontakt pod nr telefonu: 605 821 175
Pliki:
1. Karta zgłoszeniowa
2. Formularz PES instytucji
3. Formularz PES osoby uczestniczącej w szkoleniu
Pliki do pobranie na stronie www.tarnowskiegory.com.pl w zakładce aktualności.
To może cię również zainteresować:
28 listopada 2024
27 listopada 2024
PRZYDATNE INFORMACJE
Zatrzymaj się na chwilę i zobacz co może Ci się przydać
KONTAKT, WYDZIAŁY, BIURA
Znajdź szybko interesujący nr telefonu
Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Alicja Wojciuszkiewicz-Kopyto
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 13), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Iwona Nieszporek
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 4), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Anna Piecuch
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 19), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Osobowych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Zamówień Publicznych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Dominika Łupierz
Starostwo Powiatowe w Lublińcu
ul. Paderewskiego 7 (pokój nr 18), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Lublińcu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Samodzielne Stanowisko ds. Informatyki
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Budownictwa i Architektury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Edukacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Finansowy
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Funduszy i Rozwoju
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:00
Wydział Geodezji i Kartografii
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa i Gospodarki Mieniem
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Informacji, Promocji i Kultury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek, Wtorek, Czwartek, Piątek 7:30 - 15:00 | Środa 7:30 - 16:30
Wydział Komunikacji, Drogownictwa i Transportu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Obsługi Rady i Zarządu, Polityki Społecznej i Zdrowia
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Starostwo Powiatowe w Lublińcu