14 lipca 2015 ● 4 min. ● 4265
Akcja „Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon" to kolejna odsłona kampanii paragonowej resortu finansów. Od 2002 roku realizujemy działania pod hasłem „Weź paragon". Ich celem jest uświadomienie konsumentom znaczenia paragonu.
14 kwietnia 2015 ● 1 min. ● 3156
Fundacja SOS Odpowiedzialne Szkoły Jazdy informuje, iż powołała do działania i uruchomiła biuro Rzecznika Praw Kursanta. Celem działania jest udzielenie informacji o prawach konsumentów związanych z bardzo specyficzną i skomplikowana dziedzina usług jakimi są kursy dla kandydatów na kierowców.
5 grudnia 2014 ● 2 min. ● 3035
W przypadku zagubienia dokumentów warto jak najszybciej zastrzec je w Centralnej Bazie Danych Systemu Dokumenty Zastrzeżone. Kolejnym krokiem jest zawiadomienie o zagubieniu dokumentów urzędów, które te dokumenty wydały.
Wystarczy powiadomić oddział banku, w którym posiadamy rachunek, a gdy nie mamy konta - powiadomić oddział banku, który przyjmuje zastrzeżenia nie tylko od swoich klientów. Tak postępujemy zarówno w przypadku zgubienia, jak kradzieży dokumentów. Chodzi o to, by dokumenty nie zostały wykorzystane np. do wyłudzeń. Powiadomienie polega na złożeniu w banku wniosku o zastrzeżenie dokumentu - dyspozycja jest potrzebna aby bank wpisał zastrzeżenie do Centralnej Bazy Danych Systemu DZ. Pisemne potwierdzenie przyjęcia dyspozycji może być wydawane na życzenie klienta.
3 listopada 2014 ● 1 min. ● 2110
Uokik informuje, iż 25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, która ujednolici prawa kupujących i obowiązki sprzedających z tymi, które istnieją w całej Unii Europejskiej.
Już dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pragnie pomóc przedsiębiorcom i konsumentom przygotować się na nadchodzące zmiany.
Wszystkie najważniejsze informacje znajdą Państwo na specjalnie przygotowanej stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat praw i obowiązków przedsiębiorców oraz konsumentów.
Załączniki: przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców
15 sierpnia 2014 ● 1 min. ● 2431
Eksperci Centrum Informacji Konsumenckiej UKE przygotowali poradnik o podstawowych różnicach dotyczących lokalizacji, zasięgu usług telekomunikacyjnych oraz o sposobach sprawdzenia zasięgu usług mobilnych.
Z jego pełną wersją (wraz z plikami audio), można zapoznać się pod tym linkiem:
22 stycznia 2014 ● 1 min. ● 1988
UOKiK - za pomocą portalu www.ezakupy.uokik.gov.pl chce przybliżyć uczestnikom handlu internetowego prawa i obowiązki związane z zakupami w sieci.
Strona internetowa www.ezakupy.uokik.gov.pl stanowi odpowiedź na pojawiające się coraz częściej problemy z zawieraniem tego rodzaju transakcji. Znajduje się na niej obszerny zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi, wzory przydatnych pism, najważniejsze akty prawne oraz przykłady klauzul niedozwolonych. Ponadto konsumenci mogą skorzystać z wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy prawnej konsumentom oraz zapoznać się z publikowanymi przez Urząd raportami i publikacjami poświęconymi tej tematyce.
14 listopada 2013 ● 3 min. ● 1699
Prezentujemy najnowszy film edukacyjny przygotowany przez Centrum Informacji Konsumenckiej UKE. Przybliżamy w nim m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.
W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub dostępem do Internetu:
1. Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem.
W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.
2. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.
21 października 2013 ● 3 min. ● 1702
Każdy z nas nie raz bywa zachęcany, aby za pomocą SMS-a oddać głos w konkursie lub spróbować szczęścia w loterii SMS-owej. Przed decyzją o udziale warto wiedzieć jak dużo może nas kosztować wysłanie tego rodzaju wiadomości tekstowej.
Oddając głos w konkursie lub biorąc udział w loterii wysyłamy SMS-a na numer specjalny, jest to SMS o podwyższonej opłacie - tzw. SMS Premium Rate.
W przypadku tego typu SMS-ów, usługodawcą jest najczęściej firma organizująca konkurs, lub świadcząca daną usługę w Internecie, a operator jedynie realizuje inicjowane przez użytkownika połączenie. Niestety nie każdy usługodawca informuje o kosztach SMS-ów.
Jak chronić się przed wysokim rachunkiem?
Aby uchronić się przed wysokimi rachunkami warto poznać prosty sposób na sprawdzenie wysokości opłaty za wysłanie wiadomości tekstowej. W tym celu wystarczy umiejętność poprawnego odczytania danych zawartych w numerze SMS, na który zamierzamy wysłać wiadomość.
9 lipca 2013 ● 1 min. ● 1482
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lublińcu informuje mieszkańców Powiatu, że - podobnie jak w całym kraju - na naszym terenie w okresie wakacji letnich prowadzona jest akcja "WEŹ PARAGON". Podstawowym założeniem akcji jest kontrola wywiązywania się przedsiębiorców z obowiązków ewidencjonowania sprzedaży na kasach rejestrujących i wydawania paragonów, mająca na celu wsparcie przedsiębiorców, prowadzących rzetelnie legalną działalność gospodarczą, którzy borykają się z problemem szarej strefy. Jednocześnie, w związku z prowadzoną akcją "Weź paragon" w siedzibie tut. Organu tj. w Lublińcu przy ulicy Paderewskiego 7b (sala konferencyjna) odbędzie się spotkanie informacyjno-edukacyjne, na które serdecznie zapraszamy. Termin spotkania: 16 lipca 2013 roku (wtorek) godzina 12:00.
30 listopada 2012 ● 3 min. ● 1422
W poniedziałek, 26 listopada startuje kampania społeczna "Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz". Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyka związane z zawieraniem umów finansowych, w tym przede wszystkim z zaciąganiem wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek, tzw. "chwilówek", oraz z korzystaniem z usług finansowych, które nie podlegają szczególnemu nadzorowi państwa.
PRZYDATNE INFORMACJE
Zatrzymaj się na chwilę i zobacz co może Ci się przydać
KONTAKT, WYDZIAŁY, BIURA
Znajdź szybko interesujący nr telefonu
Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Alicja Wojciuszkiewicz-Kopyto
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 13), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Iwona Nieszporek
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 4), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Anna Piecuch
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9 (pokój nr 19), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Referat ds. Kontroli
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Osobowych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Referat ds. Zamówień Publicznych
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Dominika Łupierz
Starostwo Powiatowe w Lublińcu
ul. Paderewskiego 7 (pokój nr 18), 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Lublińcu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Samodzielne Stanowisko ds. Informatyki
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Budownictwa i Architektury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Edukacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Finansowy
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Funduszy i Rozwoju
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:00
Wydział Geodezji i Kartografii
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Gospodarowania Nieruchomościami Skarbu Państwa i Gospodarki Mieniem
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Informacji, Promocji i Kultury
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek, Wtorek, Czwartek, Piątek 7:30 - 15:00 | Środa 7:30 - 16:30
Wydział Komunikacji, Drogownictwa i Transportu
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Obsługi Rady i Zarządu, Polityki Społecznej i Zdrowia
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Wydział Organizacji
Starostwo Powiatowe w LublińcuPoniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
Powiatowe Centrum Usług Społecznych w Lublińcu
ul. Sobieskiego 9, 42-700 Lubliniec (pokaż trasę)Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego
Starostwo Powiatowe w Lublińcu